::(: Manga Toplista :)::

» Spore doladowanie... Koment
» Naruto #71 drugi na... Kome
» Powrot / Japanicon 2015 - K
» Shingeki no Kyojin #72
» Regulamin

» Polcon 2015 - relacja
» Bleach movie 3: Fade to Black
» Dzień Japoński Poznań Malta...
» Hajime No Ippo
» Ruchomy Zamek Hauru
» Grave of the Fireflies ...
» Fate/stay night
» Manga & Anime
» [DB] Świat przedstawiony
» Pyrkon 2009 - relacja
  Anime Zenrei



Anime & Emulation Site
Anime & Emulation Site

Solucja do pokemon Red/Blue/Yellow Dodał/a: Philips84
2006-02-20 20:57
OZNACZENIA: L - poziom, ¥ - kasa, R - wersja Red, B - wersja Blue, Y - wersja Yellow

Jak zwykle, zaczynasz w domku. Zejdź na dół i wyjdź z domku. Idź na górę ekranu, do trawy. Gdy tylko w nią wejdziesz, zawoła cię prof. Oak. Wejdziesz za nim do labolatorium. Idź tam, gdzie on poszedł. Teraz krótka scena. Gdy tylko będziesz mógł się ruszyć, podejdź do pokeballi leżących na stole i wybierz sobie pokemona (wg mnie najlepszy jest Squirtle). UWAGA! Twój rywal (będę go nazywał Gary :)) wybierze zawsze tego, który najłatwiej cię pokona. Czyli np.: ty - Bulbasaur, on - Charmander. Gdy już wybierzesz sobie pokemona, spróbuj wyjść. Gary powie, że fajnie będzie wypróbować te pokemony i zacznie się walka. Używaj cały czas ataku Tackle (lub Scratch, jeśli wybrałeś Charmandera). Gdy wygrasz, Gary zapłaci ci 175 kasy i wyjdzie. Teraz możesz iść na górę, tam gdzie wcześniej cię nie było. Idź, a jak spotkasz jakiegoś pokemona, rozwal go (twój szybciej się rozwinie). Dojdź do Viridian City, ulecz swojego Pokemona i wejdź do domu oznaczonego jako MART. Jest to pokemarket. Sprzedawca poprosi cię, abyś dostarczył coś do Oaka. Wróć do Pallet Town i idź do labolatorium. Pogadaj z Oakiem i daj mu to coś. Zjawi się Gary. Oak da wam Pokedexy. Wyjdź i wracaj teraz do Viridian City. Kup sobie pokeballi i 2 antidotum. Wracaj z powrotem i złap kilka pokemonów. Wytrenuj je, potem wracaj do miasta i idź w lewo. Dojdziesz do trawy, możesz tu złapać Nidorany (i Mankeya w wersji Red). Pójdź dalej i spotkasz się z Garym. Zacznie się walka. On będzie miał Spearowa z L7 i pokemona początkowego z L9. Pokonaj tego mięczaka i wracaj do Viridian. Idź teraz w górę i dojdź do domku. Przejdź przez niego i wejdź do lasu. Możesz sobie zaszaleć. Uważaj na innych trenerów, bo oni chcą walczyć. Mają zazwyczaj Caterpie, Weedle, Metapoda lub Kakunę. Z łatwością sobie z nimi poradzisz. Możesz w tym lesie złapać kilka ciekawych okazów. W Blue i Red trafia się tu nawet Pikachu (ale mi się trafił tylko raz :( ). Wyłaź z lasu po złapaniu okazów i ruszaj do Pewter City. Podlecz swoje poki w Pokecenter. Możesz iść do muzeum. Wstęp tylko 50¥. Idź teraz do domku oznaczonego jako GYM. Mieszka tutaj aktualny lider miasta. W Pewter City jest nim Brock. Pokonaj najpierw trenera, który wystawi Sandshrewa. Idź do Brocka i zagadaj go. Zacznie się walka. Brock wystawi Geodue z L12 (w Yellow z L10) i Onixa z L14 (w Yellow z L12). Jeśli wybrałeś Charmandera lub grasz w Yellow, najprawdopodobniej masz przechlapane. Lepiej złap Caterpie i wytrenuj go, aż się zmieni w Buterfree. W Yellow od razu nauczy się Konfuzji (a w R/B trzeba poczekać do L12), co pozwoli pokonać Brocka. Po wygranej da ci TM 34 i odznakę. Po pokonaniu go wyjdź i idź w lewo. Będzie czekało tam paru trenerów na utarcie im nosa. W trawie możesz spotkać takie pokemony jak: Pidgey, Jigglypuff (R/B), Spearow (R/B/Y), Rattata, Sandshrew i Mankety (Y). Ulecz się w Pokecenter i ruszaj na podbój Księżycowej góry.

Nie bój się walk z trenerami, gdyż to tylko pomoże twojemu pokemonowi. Można tu spotkać takie pokemony jak: Zubat, Geodude, Clefairy (R/B/Y), Paras (R/B) i Sandshrew (Y). Gdy prawie dojdziesz do końca, zagada cię jakiś trener. Pokonaj go, a pozwoli ci wybrać jedną z 2 skamielin. Przydadzą się później. SPECIAL: YELLOW VERSION Gdy będziesz wychodził, zaatakują cię Jessie i James. Chcą ci odebrać skamieliny. Wystawią Ekansa z L14, Meowth z L14 i Koffinga z L14. Pokonaj ich żałosne pokemony. Wyjdź z Księżycowej Góry i idź drogą. Nie ma tu żadnych trenerów, ale jest trawa. Do nowych poków dochodzi Ekans (R) i Sandshrew (B/Y). UWAGA! Kiedy przeskoczysz na trawę, teoretycznie nie ma już powroty. To znaczy jest, ale później. Więc połap resztę poków i przeskakuj.

W mieście jak zwykle jest Gym. Jego liderka to Misty. Wystawi 2 pokemony: Staryu (L18) i Starmie (L21). SPECIAL: YELLOW VERSIONIdź do pierwszego podłużnego domku, jaki napotkasz. Znajdziesz tam trenerkę, która podaruje wam Bulbasaura. Warunek jest taki, że twój Pikachu musi być zadowolony (aby był, pokonaj 6 Rocketów na moście). Gdy ją pokonasz, idź na górę i zmierz się z Garym (nie jestem pewien czy jest on w B i R). Po jego pokonaniu idź dalej i pokonaj 5 Rocketów, by zmierzyć się z ich przywódcą. Po wygranej zostawi ci Nugget, który jest warty 5000¥! SPECIAL: YELLOW VERSION Gdy pokonasz przywódcę Rocketów, idź do faceta na górze. Podaruj ci on Charmandera i powie, że nie jest dobrym trenerem. Tak więc, masz ognistego pokemona! Idź w prawo i dojdź do osamotnionego domku. W środku jest pokemon. Pogadaj z nim. Powie, że tak naprawdę nazywa się Bill i jest znawcą pokemonów. Podejdź do komputerka i kliknij. Bill wejdzie do komory i wyjdzie jako człowiek. W podzięcę da ci bilet na statek. Gdy tam wrócisz, będziesz miał w kompie informacje o Eevee, Jolteon, Flareon i Waporeon. Wracaj teraz do domku strzeżonego przez gliniarza. Wejdź tam i wyjdź przez dziurę. Pokonaj Rocketa na zewnątrz i idź cały czas na dół. W domku przed barierą znajduje się pensjonat. Oddaj tam pokemona, a za każdy krok dostanie 1 punkt doświadczenia. Koszt to tylko 100¥ za 1 poziom wzwyż. Wejdź teraz do małego domku i przejdź do Vermilion City. Przygotuj Spearowa i wejdź do wszystkich domków. W jednym facet da ci wędkę, a w innym trenerka wymieni się Farfetch`dem za Spearowa. W jeszcze innym natkniesz się na jakieś zebranie. Wysłuchaj przewodniczącego, a da ci talon na... Nie na balon! Na rower, do kupienia w Cerulean City. Idź teraz na statek i dokładnie go przeszukaj. Walcz z trenerami i idź przed siebie. W końcu dojdziesz do kajuty kapitana. Ale przed nią - Gary. Pokonaj tego mięczaka. Kapitan poprosi cię żebyś wyleczył go z choroby morskiej. Z wdzięczności da ci HM01. Służy on do wycinania krzaków (takie charakterystyczne gołe drzewka). Po wyjściu na ląd statek wypłynie. Idź teraz do Gymu. Wytnij drzewko i wejdź do środka. Musisz teraz znaleźć przełącznik. Jak znajdziesz jeden, to drugi jest obok poziomo lub pionowo. Po otwarciu drzwi idź do Lt. Surge. Wystawi on przeciwko tobie takie pokemony jak: Voltorb (L21), Pikachu (L18) i Raichu (L24). UWAGA! Jeśli grasz w wersję Yellow, to wystawi on tylko Raichu, ale z L28. Po pokonaniu go dostaniesz odznakę i TM 24. SPECIAL: YELLOW VERSIONPo pokonaniu Lt. Surge`a pogadaj z którąś osobą w mieście. Da ci Squirtle`a! Idź na lewo obok jaskini. Przejdź przez krzaki, aby zapełnić puste pokeballe. Gdy wejdziesz do domu, znajdziesz tam strażnika i schody. Zejdź na dół i pogadaj z profesorkiem. Jeśli masz więcej niż 30 poków, da ci detektor. Wracaj z powrotem do jaskini. Masz tu jedną z niewielu szans na złapanie Digletta i Dugtrio. Przejdź do drugiej drabinki i wyjdź na powierzchnię. Jesteś z powrotem za lasem przed Pewter City. Przejdź na dół do wielkiego domu. Jest tam drugi profesorek, który da ci HM 05 (FLASH), gdy masz więcej niż 10 pokemonów w pokeballach. Wracaj przez Pewter City, Mt. Moon i Cerulean City. W tym ostatnim wymień talon na rower i ruszaj przez domek, ale teraz idź w prawo. Dojdź do kolejnej (i nie ostatniej) jaskini. Użyj techniki FLASH i oświeć jaskinię (ja na ślepo szedłem :)). Wyjdź i przejdź do miasta.

Witamy w krainie duchów! Nigdzie nie wchodź oprócz Pokecentrum i marketu. Idź drogą w lewo i dojdź do małego domku. Przejdź podziemnym przejściem do Celadon City. Jest tutaj ogromny market, nie zapomnij uzupełnić zapasów (no i kupić trochę picia na ostatnim piętrze). Kup pokelalkę. Przyda się później. Gdy wyjdziesz w górę od Pokecenter, zobaczysz tylne wejście do dużego domu. Wejdź tam i idź na ostatnie piętro. W domku siedzi trener, który da ci Eevee. Idź teraz do domku na dole (tego obok Rocketa) i wejdź do restauracji. Pogadaj z gościem siedzącym w kącie. Da ci koszyk na żetony. Idź teraz do domu obok jeziora. Jest to kasyno, w którym pewien Rocket pilnuje plakatu. Zagadnij go i pokonaj. Teraz podejdź do plakatu i przełącz włącznik. Idź w prawo i wejdź wejściem. Jesteśmy w siedzibie Rocketów. Trzeba się dostać na 4 piętro, do Giovanniego. Wejdź najpierw w schody w dół i idź w dół, trochę w lewo i na górę do schodków. Twoim celem jest dostać się do schodów niedaleko pokeballa. Pamiętaj, że strzałki kierują cię w odpowiednią stronę, a kwadraciki zatrzymują. Dostań się do schodów i przejdź na górę. Jest tam strażnik pilnujący Lift Keya. Pokonaj go, a da ci klucz do windy. Wracaj na 2 piętro i dostań się do windy. Jedź na 4 piętro.

SPECIAL: YELLOW VERSIONPo wyjściu z windy zaatakują cię Jessie i James z standardową drużyną. Ale teraz mają poki z L25. Walka prosta jak nic.

Gdy już dostaniesz się do Giovanniego, zagadnij go, a zacznie walczyć. Jego poki to: Rhyhorn (L24), Onix (L29) i Kanghaskan (L25). Gdy go pokonasz, zostawi ci Silph Scope, potrzebne do identyfikacji duchów. Idź teraz do Gymu. Miejscowi słyną z roślinnych poków. Więc gdy masz Charmandera (lub innego ogniowego), to te walki nie będą trudne. Lider Erika wystawi w Yellow: Tangelę (L30), Weepinbella (L32) i Glooma (L32), a w Blue/Red da przeciwko tobie Victreebella (L29), Tangelę (L24) i Vileplume`a (L29). Za wygraną da ci odznakę i TM 24. Idź na lewo i wytnij drzewko. Przejdź przez dom i dojdź do domu, w którym trenerka da ci HM 02 (FLY). Teraz nie musisz chodzić, możesz latać! Wróć (lub przyleć) do Lavender Town i wejdź do wieży. Zdobyty Silph Scope identyfikuje duchy. Gastly i Haunter czekają na złapanie (Gengara niestety nie ma). Ale najpierw czeka cię pojedynek z Garym. Wystawi tak marne poki, że pokonanie go to czysta przyjemność. Idź na przedostatnie piętro (na wcześniejszym są kwadraty, wejdź tam a się uleczysz) do dziwnego pokemona. Jednak to nie będzie duch. To Marowak! Nie łap go, bo go się nie da złapać (okazja do złapania będzie później). Gdy go pokonasz, droga do Mr. Fuji jest wolna!

SPECIAL: YELLOW VERSIONGdy wejdziesz na ostatnie piętro, zaatakuje cię Team Rocket, ale tym razem z Arbokiem, Meowthem i Weezingiem. Wszystkie mają L27. Gdy spotkasz się z Mr.Fuji, przeniesiesz się do domku. Pogadaj z nim, a da ci POKEFLUTE. To ustrojstwo służy do budzenia pokemonów. Jeśli nie zapomniałeś kupić picia i lalki w Celadon City, idź do Saffron City. To ten domek niedaleko podziemnego przejścia. Siedzi w nim strażnik. Jeśli dasz mu picie, pozwoli ci przejść do Saffron City. Miasto wygląda jak PRL. Wszędzie pełno Rocketów. Idź do domku na dole z wejściem i wejdź do niego. W środku jest facet, który da ci TM 29. Teraz idź na górę do Gymu niezablokowanego przez Rocketa. Weź pokemona psycho, ponieważ jest to Dojo gdzie używają poków walczących. Gdy wygrasz, lider pozwoli ci wybrać jednego z 2 pokemonów: Hitmonlee lub Hitmonchan. Wyjdź i idź do wieeeelkieeeeegooooo budynku. Oto kwatera główna Rocketów! Aby jak najszybciej zmierzyć się z Giovannim, wjedź windą na 4 piętro (to, z którego startyjesz, to parter). Idź w lewo, a przy profesorku zejdź w dół. Teraz wejdź na teleporter i wejdź na ten sam teleporter. Rocket cię zaczepi, pokonaj go i idź po pokeball. Jest to klucz. Wracaj na drugie piętro i otwórz kluczem pierwsze drzwi. Wejdź na teleporter. Proszę proszę! Kogo my tu mamy! Gary jak zwykle chce walczyć. Łatwo go pokonać. Gdy już z nim skończysz, pogadaj z gościem w pokoju. Da ci Laprasa. Teraz idź na drugi teleporter i przejdź do Giovanniego. Wystawi on Nidorino (L35), Rhyhorn (L40), Kangaskhan (lub Persian w Y) (L43) i Nidoqueen (L44). Gdy go pokonasz, prezes Silph Co. da ci Master Balla. Dzięki niej złapiesz pokemona z 100% gwarancją! Gdy już opuścisz Silph Co., udaj się do domku, dawniej blokowanego przez Rocketa. Jest tam dziewczynka, która da ci TM 31, gdy podarujesz jej lalkę. Idź teraz do Gymu. Szefowa areny to Sabrina. Aby się do niej dostać, wejdźcie na płytę transportową. Zostaniecie przeniesieni do innego pomieszczenia. Teraz musicie isć na płytę pod lub nad wami. I tak dalej. Sabrina wystawi przeciwko wam Kadabrę (L38), Mr. Mime`a (L37), Venomotha (L38) i Alakazama (L43). Ale jeśli gracie w Yellow, wystawi przeciwko wam Abrę, Kadabrę i Alakazama (wszystkie z L50). Gdy ją pokonacie, dostaniecie odznakę i TM 46. Wracajcie teraz do Lavender Town i idźcie w dół. Pokonajcie paru trenerów i dojdźcie do chrapiącego Snorlaxa. Zagrajcie na Pokeflecie, a się obudzi i zacznie walczyć. Uwaga! Cholernie trudno go złapać! Nie używajcie jeszcze Master Balla. Idźcie dalej w dół, a potem w lewo. Dojdziecie do Fuchsia City. Jak zwykle arena. Tym razem liderem jest Koga. Używa pokemonów trujących. Wystaw Kadabrę albo innego psycho (ziemia też może być) i po kłopocie. Jego drużyna to: 2 Koffingi (obydwa L37), Muk (L39) i Weezing (L43). A w Yellow wystawi 3 Venonaty (na L44, L46 i L48) oraz Venomotha (L50).
Pomyszkuj tu trochę (w jednym z domków dostaniesz Super Rod - nareszcie jakaś porządna wędka!), wytnij parę krzaczków i idź do domku na samej górze. To wejście do Strefy Safari. Za 500¥ dostajesz 30 Safariballs i 500 kroków do wykorzystania. Zabronione tutaj są walki - masz żarcie i kamienie. Rzucaj którymś i łap. Znajdź też złote zęby (chyba GOLD TEETH). Gdy wejdziesz do jednego z domków, dostaniesz HM 03 (SURF). Gdy będziesz miał już złote zęby, idź do któregoś z domków (poza strefą!) i daj je strażnikowi. Z wdzięczności da wam HM 04 (STRENGTH). Do Strefy możesz jeszcze wrócić w każdej chwili. Gdy wyjdziesz w lewą stronę, dotrzesz do trasy rowerowej. I tu się przyda rower! Jedź na górę (lub pofruń do Cerulean City) i dojdź do ciemnego tunelu. Gdy użyjesz surfowania na wodzie, wypłyniesz do elektrowni. Wejdź tam i spróbuj wyjść. Dziwne pokeballe, nie? BZZZZZZZZZT! Ach nie, to Voltorby i Electrode`y, więc uważaj. A co to za dziwne ptaszysko? Zagadnij go, a zacznie walczyć. To Zapdos, jeden z 3 legendarnych Poków. Uwaga, ma L50! Złap go w Ultra Ball i (dosłownie) spływaj stąd. Pofruń sobie jeszcze raz do Fushia City i idź w dół. Znajdziesz się na plaży.


SPECIAL: YELLOW VERSIONGdy znajdziesz się na plaży, wejdź do domku. Siedzi tu gostek, który pozwoli ci zagrać w grę PIKASURF. Do tego jest potrzebny Pikachu z umiejętnością Surfowania. ¦ciągnij z tej strony Pokemon Blue Savegame Editor i daj ten atak Pikachu. Dzięki temu zagrasz sobie!
Płyń sobie w dół, a potem w lewo. Witamy na wyspach piany morskiej! OSTRZEŻENIE: dużo dzikich pokemonów, Articuno i szybki spływ wody. Jeśli nie chcesz tędy przechodzić, leć do Pallet Town, do jeziora i płyń w dół. UWAGA! Stracisz możliwość złapania Articuno`a! (potem też będzie okazja, więc się nie łam) Dopłyniesz do wysepki. To Cinnabar Islands. Spróbuj wejść do Gymu. Zamknięte? Wejdź do któregoś z domków. Musisz tam znaleźć klucz. Gdy go już będziesz miał, idź do Gymu i wyzwij Blaine`a. Wystawi przeciwko tobie ogniste poki. Pokonaj go Articuno`em lub jakimś innym wodnym pokiem. Gdy już z nim wygrasz, fruń do Viridian City. Wejdź do Gymu. Dziwne strzałki... Zaraz, my je już gdzieś widzieliśmy... Ach tak, GIOVANNI! On jest teraz liderem Viridian City. Pokonaj go, a wstęp do Ligi będzie wolny! Gdy będziesz tam chciał pójść, zatrzyma cię Gary. Upierdliwy jest... No trudno, musisz walczyć. Pokonaj tego mięczaka. Idź teraz do Ligi. Dojdź do Drogi Zwycięstwa i przejdź ją. Musisz upchnąć wszystkie kamienie na takie jakby tarcze. Gdy już to zrobisz, dalsza droga stanie otworem! UWAGA! Jest tu Moltres. Radzę go złapać, bo się może przydać. Idź teraz do Pokecenter, wylecz się, kup trochę bajerków i ruszaj na spotkanie z Elite Four! Pierwszy z trenerów wystawi pokemony wodne, drugi walczące, trzeci duchy, a czwarty smoki. Nie ma odwrotu! Gdy ich pokonasz, dojdziesz do tymczasowego mistrza. Kto to? O nie, znowu on... GARY! Wyzwie cię na pojedynek. Jako zwycięstwo dostaniesz tytuł MISTRZA POKEMON! Zaraz po tym przyjdzie Oak. Skarci Gary`ego za przegraną i pochwali ciebie za wygraną. Wyłącz grę. Teraz włącz ją ponownie. Jesteś w Pallet Town, z Pokemonami jakimi walczyłeś z Elite Four. Fruń teraz do Cerulean City. Widzisz wejście do jaskini? To aktualna siedziba Mewtwo. Jedyna okazja, by go złapać! Użyj Master Balla, którego powinieneś wziąć ze sobą. Masz Mewtwo!

To już koniec gry, panie i panowie. Zapraszam jednak do samodzielnego odkrycia wszystkich sekretów.